MARKETING JURÍDICO: COMO A CRIAÇÃO DE CONTEÚDO E AS REDES SOCIAIS MODIFICARAM A ADVOCACIA

Authors

  • Beatriz Alexandre dos Santos Pontifícia Universidade Católica de Goiás
  • Marina Rúbia M Lôbo de Carvalho Pontifícia Universidade Católica de Goiás

DOI:

https://doi.org/10.37951/2236-5788.2023v23i2.p67-82

Keywords:

Advocacy, Social media, Content creation

Abstract

The present work aimed to analyze how the creation of content and social
networks influenced the evolution of the legal profession, the relevance of digital tools in the
construction of the current professional, who has the law as a business tool, coming to be
treated as a business field, indicate how these changes occur through the analysis of the
beginning of both legal marketing and advocacy, It also begins to understand what the
current professionals are like and also to observe the behavior of the OAB regulation in the
face of these constant changes. The method used was qualitative, and the data collection
procedure used was the bibliographic research.

Author Biography

Marina Rúbia M Lôbo de Carvalho, Pontifícia Universidade Católica de Goiás

Pós doutora em Direito pela Università degli Studi di Messina, UNIME, Itália. Professora titular da
graduação e pós graduação da Escola de Direito, Negócios e Comunicação da Pontifícia Universidade
Católica de Goiás – PUCGO, Advogada.

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Published

2023-12-28