Reflexões Acerca das Práticas do Núcleo de Educação Ambiental da Universidade Evangélica de Goiás, Brasil (2016 – 2021)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21664/2238-8869.2022v11i3.p118-131

Keywords:

educação ambiental, circuito ambiental, escola da natureza, UniAPI, UniEVANGELICA

Abstract

This article aims to present experience reports from the Environmental Education Center (NEA) of the Universidade Evangélica de Goiás (UniEVANGELICA) exposing environmental education practices and educational processes developed at the NEA, with emphasis on the Circuito Ambiental (Environmental Circuit), Escola da Natureza (School of Nature) projects, and Environmental Education to the Elderly at the UniAPI. This is an experience report that presents the institutional role of NEA in UniEVANGELICA's Sustainable Development and Environmental Education Policy. The NEA, through its projects, seeks to build thinking about environmental sustainability and promote environmental awareness.

References

BRASIL. Lei no 9.795/1999 - Política Nacional de Educação Ambiental, Diário da República, 1a série - no 116 § (1999). Available from: https://dre.pt/application/file/67508032.
CAPES. “Documento Da Área Do Comitê de Ciências Ambientais,” 2019. Available from: https://www.gov.br/capes/pt-br/centrais-de-conteudo/C_amb.pdf.
Louv, R. 2016. A Última Criança Na Natureza: Resgatando Nossas Crianças Do Transtorno Do Déficit de Natureza. São Paulo: Aquariana, 210.
Rancura, K. G. de O., OLIVEIRA, L. R., TORICELLI, B., MARTINS, C., BISSA, C. H. de A.2016. Contribuições Do Projeto de Educação Ambiental ‘Clube Tetéia’ Da Fundação Parque Zoológico de São Paulo Para o Envelhecimento Ativo e a Inclusão Social de Idosos. Revista Brasileña de Educación Ambiental (RevBEA) 11(4) : 269–288.
Sánchez, L. E., Croal, P. Environmental Impact Assessment, from Rio-92 to Rio+20 and Beyond. Ambiente e Sociedade 2012 jun; 15 (3) Available from: https://doi.org/10.1590/S1414-753X2012000300004.
UniEvangélica. “Plano de Desenvolvimento Institucional.” Anápolis: (Mimeografado), 2019.

Published

2022-09-23

How to Cite

TAVARES, Giovana Galvão; DUTRA E SILVA, Maria Fernandes Gomide; DUTRA E SILVA, Anderson; SILVA, Allyson Barbosa da; BRAZ, Vivian da Silva; ROSSETO, Lucimar Pinheiro; ARGOLO, Eduardo; LIMA, Ricardo Elias do Vale. Reflexões Acerca das Práticas do Núcleo de Educação Ambiental da Universidade Evangélica de Goiás, Brasil (2016 – 2021). Fronteiras - Journal of Social, Technological and Environmental Science, [S. l.], v. 11, n. 3, p. 118–131, 2022. DOI: 10.21664/2238-8869.2022v11i3.p118-131. Disponível em: https://revistas.unievangelica.edu.br/index.php/fronteiras/article/view/6522. Acesso em: 3 jul. 2024.

Issue

Section

Edição Especial - 2022