Challenges of preparing teachers for the pedagogical use of ICT

Authors

  • Silma Pereira do Nascimento Instituto de Educação de Goiás.
  • Maria Gonçalves da Silva Barbalho Centro Universitário de Anápolis – UniEVANGÉLICA.

DOI:

https://doi.org/10.21664/2238-8869.2015v4i2.p265-276

Abstract

In this paper we discuss the integration of information and communication technologies in the continuing education of teachers in order to prepare them for the educational use of these technologies and analyzes the challenges facing educators in view of the changes caused by technological advance in society, school and student profile.

Keywords: Technology; Society; Education; Continuing Education.

Author Biographies

Silma Pereira do Nascimento, Instituto de Educação de Goiás.

Mestre em Ciências Ambientes pelo Centro Universitário de Anápolis – UniEVANGÉLICA. Professora do Instituto de Educação de Goiás.

Maria Gonçalves da Silva Barbalho, Centro Universitário de Anápolis – UniEVANGÉLICA.

Doutora em Ciências Ambientais pela Universidade Federal de Goiás - UFG. Docente do Centro Universitário de Anápolis – UniEVANGÉLICA.

References

Bettega MHS 2004. A educação continuada na Era Digital. Cortez, São Paulo.
Costa FA 2013. In MEB Almeida, P Dias, BD Silva. (Org). Cenários de inovação par a educação na sociedade digital. Edições Loyola, São Paulo.
Ferreira NSC 2006 (org.). Formação continuada e gestão da educação. 2. ed. Cortez, São Paulo.
Gomez MV 2004. Educação em rede: uma visão emancipadora. Instituto Paulo Freire, São Paulo.
Libâneo JC 2008. Organização e gestão da escola: teoria e prática. 5. Ed. Revista e ampliada. MF Livros, Goiânia.
Moreira CE 2002. Formação continuada de professores: entre o improviso e a profissionalização. Insular, Florianópolis.
Ramos JLP 2013. In MEB Almeida, P Dias, BD Silva. (Org). Cenários de inovação par a educação na sociedade digital. Edições Loyola, São Paulo.
Santos GL (org.) 2003. Tecnologias na educação e formação de professores. Plano Editor, Brasília.

Published

2015-11-20

How to Cite

NASCIMENTO, Silma Pereira do; BARBALHO, Maria Gonçalves da Silva. Challenges of preparing teachers for the pedagogical use of ICT. Fronteiras - Journal of Social, Technological and Environmental Science, [S. l.], v. 4, n. 2, p. 265–276, 2015. DOI: 10.21664/2238-8869.2015v4i2.p265-276. Disponível em: https://revistas.unievangelica.edu.br/index.php/fronteiras/article/view/1352. Acesso em: 16 may. 2024.

Issue

Section

National Symposium of Science and Environment (SNCMA2014)